Prostředí škol je mi blízké, protože na různých školách působím jako učitel a koordinár ICT už skoro 20 let. Vnímám realitu běžných škol (na severu Čech). Vidím pohled učitelů, žáků, vedení i rodičů, kteří začleňují digitální technologie do svého světa.
vybavit pedagogy dovednostmi pro práci jak v digitálním, tak reálném světě,
podpořit jejich vnitřní rovnováhu a kritické myšlení,
pokusit se nastínit "cestu učitele" v kontextu informačních technologií a umění, v jejímž centru stojí vždy člověk.
základní nosnou myšlenkou je ladit člověka a digitální technologie tak, aby obě složky vytvářely dovednostní a znalostní rámec pro kvalitní rozhodování, jistotu, klid a směřování člověka v digitálním věku,
pojímají práci s moderními digitálními technologiemi jako umění,
jsou přizpůsobena Vašim konkrétním podmínkám.
Úvod do AI a její role ve vzdělávání: Pedagogové se seznámí s definicí umělé inteligence, její historií, strojovým učením a praktickými aplikacemi v různých oborech, včetně vzdělávání. Budeme diskutovat o tom, jak AI mění způsob práce a myšlení. Představím nástroje AI, které mohou učitelé využít ve své praxi.
Digitální hygiena a prevence „brain rot“: Zaměříme se na problematiku „brain rot“ a digitální únavy u mladých lidí. Projdeme si typické projevy a aktivity, které k tomuto jevu vedou. Představím strategie prevence a pomoci, včetně digitální hygieny, rozvoje seberegulace, zdravých pohybových aktivit a podpory kreativity.
Aikido jako nástroj pro rozvoj vnitřního klidu a koncentrace: Propojím principy Aikido s prevencí digitální únavy a podporou wellbeingu. Aikido, jako vědomá a eticky ukotvená praxe, působí na celý nervový systém a emoční vývoj. Vysvětlím, jak Aikido snižuje stres a posiluje emoční stabilitu. Zdůrazním specifické psychologické přínosy Aikido, jako je obnova pozornosti, seberegulace emocí a stresu, vnitřní motivace, bezpečný sociální kontakt a tělesné zakotvení v současné době "digitální bouře"..
Metodiky výuky AI v informatice, mediální výchově, kyberbezpečnosti pro základní školy (1. i 2. stupeň): koncept kurikula AI dětem; organizováno přes organizaci AI dětem (kontakt Klára Pavlasová: klara.pavlasova@aidetem.cz)